Dostawa i wysyłka roślin

Rośliny, to delikatne organizmy żywe - towar specyficzny, zwłaszcza jeżeli chodzi o ich transport. Dlatego też do każdej przesyłki podchodzimy indywidualnie, dbając o to aby rośliny były jak najlepiej zabezpieczone podczas transportu.

Bazując na naszym doświadczeniu w przygotowywaniu transportów i wysyłki roślin mogliśmy stworzyć system pakowania pozwalający na dostarczenie przesyłek w dobrym stanie. Sadzonki na czas transportu zapewnione mają odpowiednie nawilżenie podłoża. Pakowane są w mocne, kartonowe opakowania z otworami wentylacyjnymi. Każda z nich jest osobno zabezpieczona, a puste przestrzenie w kartonie są wypełnione, co uniemożliwia przemieszczanie się roślin wewnątrz opakowania.

Kiedy są nadawane paczki?

Paczki nadajemy od poniedziałku do środy według kolejności zamówień. Nie wysyłamy roślin w święta i dni przedświąteczne, żeby nie spędziły one dłuższego okresu czasu na magazynie przewoźnika. Wysyłkę prowadzimy w terminie od marca do listopada. Długość sezonu sprzedaży zależna jest od warunków pogodowych (temperatura, pokrywa śnieżna). Zamówienia złożone w okresie zimowym będą realizowane na wiosnę, według kolejności wpłynięcia. Więcej na ten temat na stronie - Sprzedaż przedsezonowa.

Dostawa w dobie epidemii

Na obecną chwilę  koronawirus COVID-19 nie ma wpływu na dostarczanie przesyłek – docierają one bez opóźnień.

Wprowadzone zostały jednak zmiany dotyczące doręczenia:

  • kurier może poprosić odbiorcę, by ten wyszedł po przesyłkę na zewnątrz. Jeśli odbiorca odmówi wyjścia po paczkę, kurier ma prawo uznać to jako „odmowę przyjęcia” oraz wstrzymać doręczenie,
  • kurier ma prawo pozostawić przesyłkę w miejscu uzgodnionym z odbiorcą. Nie jest zobowiązany do pobrania podpisu. W miejscu nazwiska odbiorcy kurier wpisze miejsce pozostawienia paczki np. „pod drzwiami”, a w miejscu podpisu – wpisuje swój skrót kurierski.
  • kurier, który ma do doręczenia przesyłki za pobraniem posiada terminal do płatności kartą. Zachęcamy do płatności bezgotówkowych w terminalu – kartami debetowymi, kredytowymi, płatnościami Apple Pay i Google Pay oraz BLIKiem. W przypadku pobrania gotówki kurier powinien używać rękawiczek.

UWAGA !

Jeżeli jesteś w okresie kwarantanny – poinformuj o tym kuriera. Dzięki temu będzie wiedział, żeby zachować szczególne środki ostrożności.

Więcej informacji można znaleźć w specjalnie przygotowanym przez firmę DPD poradniku pokazującym, jak w obecnej sytuacji, w sposób bezpieczny nadawać i odbierać przesyłki - zobacz poradnik.

Jakie są formy i koszty transportu?

Dostawy realizowane są zazwyczaj za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD. Koszt dostawy podawany jest w oparciu o łączną wagę zamówienia, która wyliczana jest automatycznie po dodaniu roślin do koszyka. Do zamówień płatnych za podbraniem (u kuriera), do kosztu przesyłki, doliczana jest opłata w wysokości 6zł. Istnieje także możliwość odbioru osobistego w naszej Szkółce, po wcześniejszym ustaleniu terminu.

do 30 kg30 - 60 kg60 - 90 kg
90 - 120 kg
23 zł35 zł47 zł
59 zł

Ile roślin zmieści się w paczce?

Liczba roślin jaką możemy spakować do paczki zależy przede wszystkim od ich wagi, na którą wpływ ma pojemnik w jakim zostaną zakupione, rodzaju użytego podłoża oraz ich nawodnienia. Do jednej paczki możemy zapakować rośliny o wadze łącznej do 30kg, powyżej tej wagi rośliny pakowane są do kolejnych paczek.

Przykładowo - paczka o wadze do 30kg zmieści około:

  • 60-70 sadzonek w doniczkach P9,
  • 25-30 szt. w doniczkach P11,
  • lub ok. 15 szt. w pojemnikach C1,5 / C2

Więcej szczegółów na ten temat można znaleźć na stronie: Pojemniki szkółkarskie.

Miejsce dostawy

Jeżeli pracujecie Państwo w godzinach 800 - 1800, sugerujemy, aby jako adres dostawy, podać adres miejsca pracy

Ile trwa realizacja zamówienia?

Przygotowanie roślin i ich wysyłka to zazwyczaj czas do 5 dni roboczych. Wczesną wiosną okres ten może się wydłużyć ze względu na dużą liczbę zamówień.

Od momentu złożenia zamówienia w naszym sklepie, macie Państwo możliwość jego monitorowania i sprawdzania aktualnego statusu. Wszelkie szczegóły dostępne są również w wiadomościach e-mail wysyłanych do Państwa po dokonaniu zakupu.

Czas realizacji zamówienia może się wydłużyć w przypadku obfitych opadów deszczu (rośliny są cięższe i nasiąknięte wodą) lub zbyt wysokich temperatur powietrza, które miałyby wpływ na jakość roślin w trakcie transportu.

Kiedy otrzymam moją paczkę?

Przesyłki kurierskie dostarczane są na następny dzień roboczy po nadaniu, w godzinach od 8:00 do 18:00. Nie mamy wpływu na termin dostawy konkretnej paczki - zależy on m.in. od miejsca dostawy czy warunków pogodowych. Gdy paczka zostanie wydana kurierowi do doręczenia otrzymacie Państwo interaktywne powiadomienie e-mail o terminie doręczenia wraz z takimi informacjami jak: precyzyjny przedział czasu dostawy, możliwość zmiany daty przyjazdu kuriera, imię kuriera oraz numer telefonu do kuriera.

Bardziej szczegółowe informacje na temat doręczenia przesyłki znajdą Państwo na załączonym filmie.

Ważne telefony

 

+48 22 577 55 55

Dział Obsługi Klienta DPD Polska
(
pon - pt 800 – 2000, soboty 800 - 1400)

  

+48 516 14 00 15

Szkółka Roślin Ozdobnych - Skalniak
(
poniedziałek - piątek 800 – 1600)