Dostawa roślin

Rośliny, to delikatne organizmy żywe - towar specyficzny, zwłaszcza jeżeli chodzi o ich transport. Dlatego też do każdej przesyłki podchodzimy indywidualnie, dbając o to aby rośliny były jak najlepiej zabezpieczone podczas transportu.

Bazując na naszym doświadczeniu w przygotowywaniu transportów i wysyłki roślin mogliśmy stworzyć system pakowania pozwalający na dostarczenie przesyłek w dobrym stanie. Sadzonki na czas transportu zapewnione mają odpowiednie nawilżenie podłoża. Pakowane są w mocne, kartonowe opakowania z otworami wentylacyjnymi. Każda z nich jest osobno zabezpieczona, a puste przestrzenie w kartonie są wypełnione, co uniemożliwia przemieszczanie się roślin wewnątrz opakowania.

 

Kiedy są nadawane paczki?

Paczki wysyłamy w dni robocze, od poniedziałku do czwartku (z wyłączeniem sobót i dni przedświątecznych), według kolejności zamówień. Chcemy, aby zamówione rośliny dotarły do Państwa w jak najlepszym stanie, dlatego też nie nadajemy przesyłek w pozostałe dni, święta i dni przedświąteczne (spędziłyby one dłuższy okres czasu w magazynie przewoźnika, co mogłoby wpłynąć niekorzystnie na rośliny).

Wysyłkę prowadzimy tylko w sezonie sprzedaży. Jest to okres trwający przeważnie od połowy marca do końca października, a jego długość zależna jest od warunków pogodowych. Więcej na ten temat przeczytasz na stronie: Sprzedaż przedsezonowa.

Jeżeli pracujecie Państwo w godzinach 8.00 - 18.00, sugerujemy, aby podać adres miejsca pracy jako adres dostawy.

 

Jakie są formy i koszty transportu?

W większości dostawy realizowane są za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD. Gwarantuje to szybką dostawę oraz wysoką jakość usług. Istnieje także możliwość odbioru osobistego w naszej Szkółce, po wcześniejszym ustaleniu terminu.

 

  waga przesyłki
do 30 kg powyżej 30kg
koszt przesyłki przy płatności przelewem (przedpłata)
19,00zł 29,00zł
koszt przesyłki przy płatności u kuriera (za pobraniem / COD)
25,00zł 35,00zł

 

DARMOWA DOSTAWA
Jeżeli zakupicie Państwo u nas rośliny za co najmniej 250zł i zapłacicie za nie przelewem lub on-line (za pośrednictwem tpay.com) - pokryjemy koszty dostawy.

 

Ile roślin zmieści się do paczki?

W naszej szkółce większość materiału produkowana jest w pojemnikach P9 (9x9cm). Waga takiej sadzonki zależy przede wszystkim od rodzaju użytego podłoża oraz nawodnienia rośliny, ale możemy przyjąć że waży ona średnio 0,5kg. Więcej przeczytasz na stronie: Pojemniki szkółkarskie.

Do jednej paczki możemy zapakować rośliny o wadze łącznej do 30kg, powyżej tej wagi rośliny pakowane są do kolejnych paczek. Np. sadzonki o wadze łącznej 45kg będą spakowane w dwie paczki do 30kg.

Przykładowo - paczka o wadze do 30kg zmieści około:

  • 60 sadzonek w pojemnikach P9
  • lub 30 sadzonek w pojemnikach P11
  • lub 15 sadzonek w pojemnikach C2
  • lub 30 sadzonek w pojemnikach P9 i 15 sadzonek w pojemnikach P11
  • lub  20 sadzonek w pojemnikach P9, 10 sadzonek w pojemnikach P11 i 5 sadzonek w pojemnikach C2
  • etc.  . . .

 

Ile trwa realizacja zamówienia?

Realizacja zamówienia składają się z dwóch etapów:

  1. Przygotowanie zamówienia – czas od momentu otrzymania zapłaty (nie dotyczy zamówień z płatnością za pobraniem) jaki potrzebujemy na skompletowanie roślin do wysłania, wystawienie dokumentu sprzedaży i spakowanie roślin. Wynosi on 1-2 dni robocze.
  2. Wysyłka - czas potrzebny przewoźnikowi na dostarczenie przesyłki - zazwyczaj 1 dzień roboczy. Paczki dostarczane są na następny dzień po odebraniu ich przez kuriera z naszej Szkółki.

złożenie zamówienia*
termin wysyłki
poniedziałek - środa następny dzień roboczy
czwartek - sobota następny roboczy dzień po niedzieli
niedziela następny roboczy dzień po niedzieli lub kolejny po nim
(w zależności od ilości zamówień jaką mamy do obsługi)
święta i dni przedświąteczne następny roboczy dzień po świętach lub kolejny po nim
(w zależności od ilości zamówień jaką mamy do obsługi)

* - złożenie zamówienia w przypadku płatności za pobraniem lub czas zaksięgowania płatności przy pozostałych opcjach.

 

Czas realizacji zamówienia może się wydłużyć w przypadku obfitych opadów deszczu (rośliny są cięższe i nasiąknięte wodą) lub zbyt wysokich temperatur powietrza, które miałyby wpływ na jakość roślin w trakcie transportu.

 

Kiedy otrzymam moją paczkę?

Od momentu złożenia zamówienia w naszym sklepie, macie Państwo możliwość jego monitorowania i sprawdzania aktualnego statusu. Wszelkie szczegóły dotyczące zamówienia dostępne są również w wiadomościach e-mail wysyłanych do Państwa po dokonaniu zamówienia (nie dotyczy zamówień telefonicznych, w których Kupujący nie podał adresu e-mail).

Przesyłki kurierskie dostarczane są na następny dzień po nadaniu, w godzinach od 8:00 do 18:00. Nie mamy wpływu na termin dostawy konkretnej paczki - zależy on m.in. od miejsca dostawy czy warunków pogodowych. Gdy paczka zostanie wydana kurierowi do doręczenia otrzymacie Państwo interaktywne powiadomienie e-mail o terminie doręczenia wraz z takimi informacjami jak: precyzyjny przedział czasu dostawy, możliwość zmiany daty przyjazdu kuriera, imię kuriera oraz numer telefonu do kuriera.

Bardziej szczegółowe informacje na temat doręczenia przesyłki znajdą Państwo na załączonym filmie.

 

Co jeżeli dostawa się opóźnia?

Najlepiej skontaktować się z Działem Obsługi Klienta DPD Polska pod numerem telefonu: +48 22 577 55 55 lub 801 400 373. Infolinia czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 20:00 oraz w soboty w godzinach 8:00 - 14:00.

W razie dłuższych opóźnień lub innych problemów z przesyłką prosimy o kontakt z nami pod numerem +48 516 14 00 15, od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 17:00 oraz w soboty w godzinach 9:00 - 14:00.